Dersin Adı | İşletme I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MISL 101 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin genel işletmecilik kavram ve konularını öğrenmesi ve işletmecilik uygulamalarını anlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | “İşletme 1” dersi, işletmelerin temel kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir ders niteliğindedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı, Tanışma, Ders İçeriği Açıklaması | Bölüm 1, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 1, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
2 | Temel İşletmecilik Kavramları, İşletmeciliğin Tarihsel Gelişimi ve Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi | Bölüm 1, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 1, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
3 | İşletmenin Amaçları, Çevresi ve Sınıflandırılması | Bölüm 2, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 2-3, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
4 | İşletmenin Kuruluşu, Yer Seçimi | Bölüm 3, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 5-7, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
5 | İşletmenin Maliyetleri, Gelirleri ve Performansı | Bölüm 4-5-6, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 6, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
6 | Başa Baş Noktası | Bölüm 4-5-6, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 6, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
7 | İşletmenin Yönetim ve Tedarik Fonksiyonu – ARA SINAV | Bölüm 7-8, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 8, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
8 | İşletmenin Yönetim ve Tedarik Fonksiyonu | Bölüm 7-8, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 8, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
9 | İşletmenin Üretim Fonksiyonu | Bölüm 9, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 9, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
10 | İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu | Bölüm 10, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 10, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
11 | İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu | Bölüm 10, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 10, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
12 | İşletmenin Finansman ve Muhasebe Fonksiyonu | Bölüm 11-12, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 11, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
13 | İşletmenin Halkla İlişkiler Fonksiyonu- İşletmenin İnsan Kaynaklar Fonksiyonu | Bölüm 13-14-15, Genel İşletme, M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik Bölüm 12-13-14, Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk |
14 | Sunumlar | Teorik Anlatım |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | Sunum |
16 | Final | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Derste İşlenen Konuların Sunumları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 3 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 132 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkilerini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. | |||||
2 | Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kuruluşların ekonomik sistem içerisindeki rolünü, önemini ve fonksiyonlarını tartışır. | |||||
3 | Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kurumların türlerini göz önünde bulundurarak, bu kurumların sunduğu hizmet ve ürünlerle ilgili ilke ve yöntemleri uygular. | |||||
4 | Finansal sistemin önemli bir unsuru olan risk faktörünü tanımlar ve söz konusu riski yönetir veya fırsatlardan yararlanmak için finansal araçları kullanır. | |||||
5 | Finansal ürünlerin pazarlaması ve satışı konusunda gerekli yetenekleri geliştirir. | |||||
6 | Temel hukuk bilgisinin yanında, bankalar kanunu, sigorta kanunu ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
7 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder, bunun yanında şirket işlemlerinin muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydını, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. | X | ||||
8 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirerek, matematik ve mantık kurallarını uygular. | |||||
9 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. | X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. | X | ||||
12 | Alanı ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden geniş bir bakış açısı geliştirir. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest